Maicroft, umie pukał właśnie przy wyrobionych gumkach stabilizatora szczególnie jak podjeżdzałem pod krawężnik lub na niektórych nierównosciach. Także przy tym małym przebieu raczej gumki stabilizatora
ZAŚLEPKI I ZATRZASKI
Zwiń
X
-
ZAŚLEPKI I ZATRZASKI
Muszę wyjąć mechanizm wycieraczek do nasmarowania bo się zaciera.
Pytałem po okolicznych sklepach o zatrzaski podszybia i o kapturki zasłaniające mocowanie ramienia wycieraczki - ale nic takiego nie mają - dlatego może ktoś mi pomoże i odpowie mi jakto zdjąć i wyjąć aby tego nie zniszczyć i żeby się to nadawało do ponownego użytku. Jak zdjąć ramiona wycieraczek - pytam bo przy moim poprzednim samochodzie była to droga przez mękę i zakończyla się wymianą wszystkiego co miało z tym mechanizmem wspólnego.
MARCUS
-
-
Zdejmowalem to ostatnio. Najpierw metoda reczne, potem mlotkiem, a w koncu jak juz lecialy na projektanta roznie @#$%^ pojechalem do kolegi do warsztatu i te ramiona zdjalem przy pomocy sciagacza do lozysk. Same kapturki z oslony sruby maja takie wyciecie na srubokret, trzeba delikatnie podwazyc schodzi, potem klucz 13.
W podszybiu sa takie dwie zasklepki, ALE ICH NIE RUSZAMY TO DLA ANGOLI.
Jak to mamy to potrzebujemy torxa, 35 lub 40 juz nie pamietam. Nim odkrecamy caly mechanizm i cos tam potem jeszcze. Podszybie jest na wcisk i ono jest wkladane w uszczelke pod szyba w taki rowek, trzeba podciagac jakby pionowo w gore.
Przewod do spryskiwczy potem mozna odlaczyc, najlepiej ten glowny.
Sam mechanizm wychodzi, ale najpierw moim zdaniem trzeba wykrecic taka blaszke w tym kanale gdzie jest silnik, ona jest na dwie nakretki "10-tki" Potem to wychodzi bez przeszkod.
Same tulejki maja 'segery' i wychodza z mniejszym lub wiekszym problemem.
A teraz hintJak bys chcial zdjac te ramiona mechanizmu z trzpienia silniczka, to zaznacz sobie pozycje, bez tego to potem zaczyna sie jazda, jak wycieraczki zamiast w gore jada w dol :lol:
Generalnie jakby mi przyszlo to drugi raz robic, to 2-3 godz i mam, a tak robilem z 8, bo jeszcze stwierdzilem ze juk juz to rozebralem to pomaluje co sie da.
Potem uzylem duzo smaru i poskladalem calosc. Minely 3 tygodnie i dziala bez problemu, co ciekawe oska ktora zardzewiala to byla ta blizej osi samochodu i nosila oznaczenie z Golfa IV i znaczek VW. Ta ze Skody byla cala i ani sladu rdzy w niej.
Troche zakrecilem opis, nawet bardzo ale sadze ze sobie poradzisz. Nie mam zadnych fotek, bo wtedy nie mialem akurat przy sobie aparatu, wiec tylko taki suchy opis.
Komentarz
-
-
Dzięki Maicroft za porady, będę uważał na te ramiona i ich położenie, ale jeśli chodzi o podszybie to moja Octa jest z 98 roku i ma po trzy zatrzaski (wyglądają jak duże wkręty(25-30mm) z małum nacięciem pod wkrętak krzyżowy) - zresztą co ciekawe podobnie jest w książce "Skoda Octavia" autorzy - Mario Rene Cedrych i Jiri Schwarz
na str 257, ale opis jest żaden, nawet budowa nie jest przyzwoicie opisana.
Zresztą cala ta książka jest do bani, i nie jest to poradnik w pelnym tego słowa znaczeniu.
No i w sobotę czeka mnie ta "zabawa" z tym mechanizmem - oby się udało bez problemów.
Komentarz
-
-
Ja ściągałem u siebie ramiona 2x ale nie widze z tym żadnego problemu raz udało mi sie wyciągnąć mechanizm wycieraczek i nasmarowąć a drugim razem kupiłem nowy bo stary przy wybijaniu go młotkiem poprostu się troszke zgioł . Nowy wyglada troszkę inaczej widac że ulepszyli jego budowe.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
MARCUS, Ale tych duzych zatrzaskow wlasnie wogole sie nie tyka, chyba ze przed liftem bylo inaczej.
Mechanizm zawsze da sie rozlozyc bez mlotka trzeba tylko imadlo. A jak juz to nie pomaga to w 99% upalilo sie uzwojenie silnika i mozna kupic nowy komplecik, bo jak przy pomocy imadla nie mozna obkrecic tych tulejek to silnik tez nie dal rady na 100%
Komentarz
-
-
ZAKOŃCZENIE
No i dobrałem się do tego podszybia, u mnie jest siedem zatrzasków po trzy na każdej połówce i jeden na środku który trzyma obie połówki. Trochę to potrwało zanim rozgryzłem sposób odpinania , ale udało się.
Najpierw trzeba grzybka złapać i ciągnąc odkręcać, jak wyjdzie prawie całyto zluzuje dolną część zatrzasku ktury wychodzi w całości (warto prysnąć troche WD-40 to lepiej i łatwiej będzie się odkręcać).
Dzięki Maicroft - uważałem przy wydobywaniu tego cacka, robiłem wg wskazówek, ale ośki tak były zapieczone że trzeba było je wybić (co prawda z trudem się obracały za to wyjść zapierona nie chciały i nic ne dało pobijanie przez klocek) i tak to mam do wymiany obie ośki i jedno ramię. Za to ramię to powinien beknąć poprzedni właściciel bo ząbków wcale nie było. W tych tulejkach to było takie coś co raczej przypomonało cement niż rdzę czy stary smar. To cud że to się jescze poruszało!
Teraz czekam na części, poskładam i zobaczymy czy to bedzie działało jak trzeba
[ Dodano: Pon 01 Maj, 06 22:38 ]
Poskładałem ,nasmarowałem jak trzeba , zamontowałem , pozakładałem nadszybia i zatrzaski - i działa i to jeszcze jak - wycieraczki bigają jak nigdy dotąd. I to dzięki Wam klubowicze OCP, to dzięki waszym poradom i wskazówkom udało to się bezproblemowo zrobić.
MARCUS
Komentarz
-
-
pociągnąć, ale z wielką mocą...
albo nawet kombinerkami->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
Komentarz